وبلاگ جامع صنعت ساختمان وبلاگ جامع صنعت ساختمان .

وبلاگ جامع صنعت ساختمان

اجرای سقف شیروانی و انواع سقف شیب دار ساختمان ها

آندولین:

 ورق‌های آندولین عایق‌های عالی هستند که در برابر نفوذ آب عایق بندی شده و به دلیل انعطاف پذیری آن‌ها نمی‌شکنند و باعث زنگ زدگی و پوسیدگی نمی‌شوند و می‌توان در انواع شرایط آب و هوایی برای ساختمانهای مسکونی و تجاری از آنها استفاده کرد.

 دکرا:

 دکرا نوعی ورق بام است که از فولاد گالوانیزه ساخته شده است، دارای وزن بسیار کم و استحکام و دوام بسیار بالایی است، به همین دلیل در بسیاری از کشورها به ویژه ایران مورد توجه پیمانکاران قرار می‌گیرد.

 سفال طبرستان:

 ظروف سفالی طبرستان به صورت شیب‌های یک طرفه یا دو طرفه یا به شکل دندان اره اجرا می‌شود. از انواع سفال طبرستان می‌توان به مدل پنبه و سیمان پنبه‌ای و همچنین سفال آلومینیومی و فولادی طبرستان اشاره کرد.

شینگل:

 ماده اولیه برای بام شینگل، قیر پلیمری و سطح بالای آن از گرانولهای معدنی ساخته شده است. همچنین اندازه متوسط برای عرض آن 35 سانتی متر و طول آن 1 متر است که با شبکه شیشه‌ای مات تقویت شده و دارای طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی است. نمونه کار اجرای سقف شیروانی با شینگل را در ویلانما مشاهده کنید.

ورق رنگی:

 ورق رنگی همان ورق گالوانیزه است که با استفاده از تکنیک‌ها و دستگاه‌های خاص در صنعت رنگ، رنگ آمیزی می‌شود. ضخامت رنگی که به صفحه رنگ اضافه شده است 35 میکرون است.

سقف شیروانی ویلا:

سقف شیروانی ویلا یکی از مهمترین قسمت ها در زیبایی هر ویلا است. با توضیحات و بررسی هایی که در مورد انواع سقف های شیروانی در قسمت بالا ارائه کردیم ، می توانید نوع پوشش سقف مخصوص ویلا را انتخاب کنید ، اما صفحه ویژه جلد آن باید به قدری زیبا باشد که زیبایی ویلا کم نشود. و پول خود را هدر ندهید. برای انتخاب باید به آب و هوای موجود در محل (متناسب با صفحه) و همچنین ویلا توجه داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که کاشی هایی که انتخاب می کنید دارای رنگی است که با موضوع ویلا ما مطابقت دارد. ساخته شده است.

سقف شیروانی با پنل های خورشیدی

استفاده از پانل خورشیدی برای سقف شیروانی در واقع راهی برای جایگزینی این پانل‌ها با مواد دیگر است.

پنل های خورشیدی سازگار با محیط زیست هستند و به راحتی بر روی بام‌ها قابل نصب هستند.

امروزه قیمت پانل‌های خورشیدی پایین‌تر از گذشته است و همین امر باعث می‌شود آنها نسبت به گذشته مقرون به صرفه‌تر باشند.

اجرای سقف شیروانی:

چیزهای زیادی می‌شنویم که دو سال پس از نصب سقف توسط سایر پیمانکاران آب، آب به داخل ساختمان نشت کرده و نشت کرده است. وقتی علت آن را بررسی کردیم، فهمیدیم که پیمانکاران از ابتدا سقف را پلمپ نمی‌کنند. یعنی یکی از دو دلیل زیر این است:

همپوشانی نامناسب

بسته شدن پیچ‌ها در جاهای اشتباه از سقف

برای اجرای ورق بام به عنوان یک فرم استاندارد و با همپوشانی ورق، باید آن را حفظ کرد. یا برای سایر سقف‌ها، ابعاد باید استاندارد باشد و برای همه اشکال ورق بام، باید همپوشانی ورق را رعایت کنیم.

یک مورد در بستن سقف‌ها در اتاق زیر شیروانی وجود دارد که عدم رعایت آن باعث آسیب‌های زیادی به سقف می‌شود. اگر به ورق‌های بام دقت کنید، متوجه می‌شوید که تمام ورق‌ها مسیر جریان آب را دارند. مسیرهایی برای جریان آب وجود دارد. برای اینکه همیشه سقف شیروانی را در بالای صفحه اجرا کنید، باید پیچ را ببندیم و مطمئن شویم که پیچ در جهت گردش آب نیست.

 

سایت مرجع:

https://big-news.ir/معرفی-اجمالی-سقف-شیب%e2%80%8cدار-و-روش-اجرای-س/


برچسب: قیمت اجرای شیروانی، قیمت پوشش سقف شیب‌دار، گالوانیزه، ورق شیروانی، اجرای سقف شیروانی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۱۸:۳۴ توسط:Bevis موضوع: معماری نظرات (0)